Što je Activision Blizzard?
Iako prolazi kroz vrlo rigorozan proces pregleda u Federalnoj trgovačkoj komisiji (FTC), Microsoftova kupnja Activision Blizzard – a najveća je stvar koja se dogodila u gaming industriji u posljednje vrijeme.
Očekuje se da će ugovor konačno biti potpisan u četvrtom kvartalu 2023. godine.
Prisutnost Microsofta u industriji igara prije Activision Blizzarda
Iako je 2000. nazvan Xbox Game Studios Publishing, Microsoft objavljuje igre od 1970-ih, uključujući PC klasike kao što su Solitaire i Minesweeper.
Microsoft je osnovao mnoge studije za upravljanje proizvodnjom svojih glavnih serija.
Godine 2001. Microsoft je osnovao studio Turn 10 za Forza Motorsport. 343 Industries, studio iza Halo Infinitea, osnovan je 2007.
Nakon što je Microsoft kupio Epic Gamesovu franšizu Gears of War 2010., formirana je koalicija.
Microsoft je 2018. angažirao The Initiative, studio sa sjedištem u Santa Monici, da radi na novoj igri Perfect Dark, dok je World’s Edge osnovan za upravljanje brendom Age of Empires 2019.
Godine 2002. Microsoft je napravio svoju prvu veliku akviziciju, kupnjom britanskog programera Rare.
Rare je postao sinonim za žanr platformskih maskota u 1990-ima i ranim 2000-ima, počevši od debija Battletoadsa 1991. i nastavljajući sa serijalom Donkey Kong Country, Conker’s Bad Fur Day, Banjo-Kazooie i Donkey Kong 64.
Grabbed by the Ghoulies, Rareova prva Xbox ekskluziva, bila je užasna akcijsko-avanturistička igra.
Drugi, Viva Piata, naišao je na puno bolji odaziv publike. Rare je stvorio mnoge igre za Xboxov sada nepostojeći Kinect uređaj, a sada razvija Sea of Thieves, popularnu piratsku co-op igru.
Godine 2019. Rare je otkrio da razvija Everwild, novu akcijsko-avanturističku igru.
Kakvo je Microsoftovo carstvo igara u usporedbi s drugim sektorima zabave?
Ako je vjerovati Statisti, očekuje se da će industrija online kockarnica, sa svojim tisućama online kockarnica, pružatelja softvera i drugih tvrtki, do 2023. vrijediti više od 92,9 milijardi dolara.
Tržište se sada procjenjuje na gotovo 59 milijardi dolara, ali se očekuje da će rasti u narednim godinama.
Predviđa se da će globalna filmska i video industrija rasti po ukupnoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 11,8%, s 244,43 milijarde USD u 2021. na 273,35 milijardi USD u 2022. Uz CAGR od 10,6%, procjenjuje se da će tržište dosegnuti 409,02 USD milijardi do 2026.
Prema Fortune Business Insights, predviđa se da će globalna industrija igara rasti CAGR od 13,20% između 2021. i 2028., da bi na kraju dosegnula 545,98 milijardi dolara.
Prema ovom izvoru, tržište je 2020. godine vrijedilo 203,12 milijardi dolara.
Microsoft je sada treći najveći svjetski izdavač videoigara po prihodima, zahvaljujući nadolazećoj akviziciji Activision Blizzarda.
Posjeduje mnoge od najpopularnijih brendova igara, uključujući Minecraft, The Elder Scrolls i, nedavno, Call of Duty i World of Warcraft.
Microsoft je značajno proširio svoja svojstva od ranih 2000-ih, dodajući kvalitetne programere na svoj popis, i na dobrom je putu da postane oslonac u industriji u godinama koje dolaze.
Xbox domena
Mojang je bio najveća Microsoftova akvizicija svih vremena 2014. godine, kada je popularna sandbox igrica Minecraft dodana Xbox obitelji za 2,5 milijarde dolara.
Xbox je, s druge strane, imao uspješnu 2018. godinu, kupovinom šest studija koji uključuju:
- Tvorac We Happy Few Compulsion Games trenutno radi na narativnoj igri u trećem licu bez naslova.
- Ninja Theory, studio koji stoji iza hvaljene franšize Hellblade.
- Dobavljač Wasteland 3 inXile Entertainment, koji se fokusira na RPG-ove.
- Obsidian Entertainment, studio koji stoji iza The Outer Worlds i nadolazećeg RPG-a Avowed u prvom licu.
- Playground Games, tvorac serije videoigara Forza Horizon.
- Undead Labs, studio koji stoji iza igara State of Decay.
U 2019. akvizicija je nastavljena akvizicijom Double Fine Productions, tvorca Psihonauta 2.
Kupnja Bethesde
Microsoft je kupio ZeniMax Media/Bethesda Softworks 2021. godine, navodno napuštajući svoju politiku kupnje pojedinačnih kompanija u korist akvizicije jednog velikog izdavača i svih njegovih studija odjednom.
Microsoft je platio 7,5 milijardi dolara za Bethesdu i kupio njenih osam sestrinskih tvrtki:
- Kreatori Dishonoreda i Deathloopa Arkane Studios i Alpha Dog Games (obojica sa sjedištem u Francuskoj).
- Bethesda Game Studios, kreator franšize Wolfenstein, kao i Starfield, Fallout i The Elder Scrolls.
- Id Software, poznati programeri Dooma i Quakea.
- Tango Gameworks, kreator horor franšize The Evil Within kao i nadolazećeg Ghostwire: Tokyo.
- Roundhouse Studios, prije poznat kao Human Head Studios, razvio je Prey (izdan 2006.).
- The Elder Scrolls Online, kojim upravlja ZeniMax Online Studios.
Što se događa nakon ovoga?
Nakon kupovine Activision Blizzard
Microsoftova akvizicija Activision Blizzard Kinga, pod pretpostavkom da prođe, dodala bi još devet studija, čime bi ukupan broj kontroliranih pružatelja usluga porastao na 32.
Treyarch Games i Infinity Ward, proizvođači Call of Dutyja, kao i Blizzard Entertainment, proizvođači Overwatcha, Diabla i World of Warcrafta, među glavnim su pružateljima koji su uključeni u transakciju.
Microsoft će sada kontrolirati prethodne PlayStation ekskluzive Spyro the Dragon i Crash Bandicoot, kao i Tony Hawk franšizu, zahvaljujući Activisionovim prethodnim akvizicijama i spajanjima.
Beenox, Toys for Bob, High Moon Studios, Sledgehammer Games i Raven Software su među manjim studijima koji služe kao ko-pružatelji ili podupiratelji većih igara Activision Blizzarda kao dio ugovora.
Uz Kinga, tvorca Candy Crusha, Microsoft će dobiti velikog saveznika u sektoru mobilnih igara.
Microsoftova akvizicija Activision Blizzarda daje Xbox Game Passu veliku priliku za proširenje svoje biblioteke, a ovdje navedeni naslovi nipošto nisu iscrpan popis svega čemu će uskoro imati pristup.
Povijest Activision Blizzarda o dopuštanju uznemiravanja i diskriminacije na radnom mjestu, CEO koji je navodno odobravao i zakopao te prakse, te sve češći sindikalni potezi mnogih studija u vlasništvu ABK-a bit će problemi s kojima se softverski div mora boriti.
I dok ne možemo predvidjeti budućnost, znamo da je Microsoftova vizija dominacije u igrama bliža nego ikad.
Preporuka:
- Google Chrome preko cijelog zaslona – kako ga aktivirati?
- Kako razviti posao s TikTokom?
- Lozinka za društvene mreže – Kako odabrati sigurnu lozinku?
- Kako spasiti umiruću aloe vera biljku?
- Kako poboljšati svoje trčanje?